duminică, mai 07, 2006

Un altfel de concert

Treceam azi, pe la 6, pe lângă Piaţa M. Viteazul şi am observat o scenă amplasată chiar în faţa statuii. Tobe, chitări, instalaţii de sonorizare. Clar, se pune de-un concert, îmi zic. Nu am reuşit să aflu până la 7:30 ce urma să se întâmple acolo; fiind atât de puţin mediatizat evenimentul, îmi imaginam că vor apărea nişte formaţii necunoscute, dar cu înfocată dorinţă de afirmare. Neavând altceva mai interesant de făcut, mi-am propus să văd despre ce e vorba. Îmi era dor de un concert în aer liber!
Nu prea s-au anunţat doritori, astfel încât am plecat singurică.. Ba nu!, eram în plăcuta companie a unei Cola de jumate şi a unui Pall Mall Ultra Lights (publicitate mascată!! -ar trebui să mi se ofere reducere la produsele astea, de-acum încolo). În momentul în care am ajuns la faţa locului, am observat că se strânseseră vreo 50 de oameni, poate chiar mai mulţi. În câteva secunde, mi s-a relevat şi natura evenimentului aflat în derulare. Era un miniconcert al unei secte religioase.
Câţiva tinerei cântau melodii despre credinţă, Iisus, Dumnezeu... Nefiind o persoană extrem de religioasă, am fost oarecum dezamăgită. Dar aveau o voce plăcuta soliştii, deci am rămas pe poziţii. Mulţi purtau tricouri albe cu inscripţia: "Cu Dumnezeu totul este posibil"; aşa o fi. Unii dintre cei prezenţi intraseră parcă în transă, dansau cu braţele ridicate înspre cer, păreau fericiţi şi, per total, se crease o atmosferă destul de plăcută. Elementul straniu era un domn îmbrăcat la costum, ce se cocoţase pe scenă alături de cântăreţi, aparent -sper- puţin pilit, care stropea cu apă minerală dintr-un flaconaş pe cei aflaţi foarte aproape de scenă. Nu am înţeles ce simboliza gestul respectiv, mă îndoiesc că ar fi fost apă sfinţită...dar, cine ştie?
Într-un sfert de oră, concertul se terminase. Stăteam încă pe bancă în momentul în care a venit înspre mine o blondă drăguţă, Andrada, care m-a abordat şi mi-a explicat cam despre ce fusese vorba. Aparent, erau un grup -mă rog, o sectă- care realizează diverse întruniri săptămânale unde se discută despre Dumnezeu, se cântă, se spun rugăciuni şi, ocazional, când bugetul le permite, au loc şi asemenea manifestări în aer liber. Prezentarea domnişoarei a avut parte de destul feed-back, însă nu a reuşit să mă convingă de adevărul poveştilor despre tămăduirile miraculoase ale Domnului, nici nu am primit o explicaţie plauzibilă a motivului pentru care fumatul ar fi un păcat... M-am abţinut însă eroic să aprind ţigara în prezenţa ei!
Concluzia pe care am tras-o în seara aceasta e că, dacă şi în biserici s-ar derula totul după nişte reguli mai puţin stricte, dacă ar cânta şi încânta cineva mulţimea adunată şi toţi ar avea posibilitatea de a se manifesta mai liber (să îngenuncheze, să danseze, să se roage, să râdă, să glumească, sa fie fericiţi sau trişti, după cum le pofteşte inima)..probabil aş mai intra şi eu din când în când într-o Casă a Domnului.

5 Comments:

At 6:41 p.m., Anonymous Anonim said...

las ca stim noi, de fapt te-ai uitat la baietii din secta...

 
At 10:01 p.m., Blogger Andra said...

M-ai prins! De fapt, mai aveam un plan diabolic: sa devin mandra posesoare a unui tricou gratuit (din acela cu inscriptia amintita in post)... ehh, n-a fost sa fie, dar oricum..

 
At 12:54 p.m., Anonymous Anonim said...

Mai ieri m-am trezit la usa cu doi tipi ,cu care de altfel m-am obisnuit (si probabil tot militariul s-a obisnuit) , imbracati la costumache (ma intreb cum de nu se taie in dunga pantalonilor) , care ma invitau la un astfel de eveniment ,de data asta in bucuresti . Sa fie oare un turneu national ... hope not...

 
At 12:19 a.m., Anonymous Anonim said...

Cum sa nu intri in casa Domnului ? Daca e un domn dragutz si te invita ? Poti sa canti , sa stai in genunchi , sa urli Christoaseeeee,Iisuseee, mare minune. Daca ai face asa la mine in casa probabil nu te-as mai primii a doua oara

 
At 12:23 a.m., Anonymous Anonim said...

Dumnezeu inseamna dragoste , cand iubesti il iubesti si pe Dumnezeu. Asta e dovada suprema ..iubirea. Nu a nevoie de biserica sa il untalnesti pe Dumnezeu ... ci de un concert Metallicaaaaaa

 

Trimiteți un comentariu

<< Home