marți, aprilie 11, 2006

Sick-Cinema

Acum câteva zile am observat un afiş amplasat ostentativ în centrul oraşului: Legături bolnăvicioase, unul din rolurile principale fiind jucat de vocalistul trupei Vama Veche.
Cum a fost? Ei bine, titlul este mai mult decât sugestiv.
Aşezaţi voioşi pe scaunele destul de confortabile ale cinematografului Republica, în zgomotul molfăiturilor de chips-uri şi popcorn, suntem întâmpinaţi de o scenă semi-erotică: un el şi o ea, descoperindu-se suav, prin mângâieri tandre.
Eu ţi-am alergat prin vene,
Ţi-am suflat cu dor pe gene.
Eu ţi-am upgradat sărutul,
Ţi-am iubit necunoscutul...
Pe neaşteptate, tot acea ea (Chichi) se îndrăgosteşte de o altă ea (Alexandra); nimic ieşit din comun până în acest moment. Mai surprinzător este momentul în care suntem nevoiţi să realizăm că cei doi iubiţi pe care i-am îndrăgit încă din primele câteva secunde ale filmului, sunt înrudiţi -sunt frate şi soră.
Am fost zmeul tău mereu,
Să mă ţii în vânt nu-i greu.
N-ai ştiut să tragi de sfori,
Am căzut de mii de ori.
...Trebuie să zbooor!
Astfel, cei trei tineri îşi trăiesc propria dramă, un zbucium interior de o nuanţă aproape grotească, în anumite momente. Suntem oare în măsură să-i condamnăm? Nu. Fiecare are dreptul de a-şi căuta şi găsi fericirea în locuri nebănuite sau chiar interzise de către o societate cu viziuni prea înguste...
Să fac dragoste cu ploaia, să fac dragoste cu vantul,
Să fac dragoste cu cerul, să mă-ntind pe tot pământul!
Stelele-s pistruii nopţii, luna-i amintirea zilei,
Norii sunt cearşeaf pe soare, ei mă vor uita de tine..
Punctul culminant, replica genială a lui Sandu (Tudorel Chirilă, al nostru) este puţin cam puternică pentru a o putea reda fără să cenzurez 80% din cuvintele acestuia, astfel încât las doritorii să urmărească filmul cu atenţie.
Liniştea va curge-n mine..
Doamna Mihaela Rădulescu apare într-un moment încărcat de tensiune, iar cuvintele acesteia vin să ne descreţească puţin frunţile, prin ilarul situaţiei. De asemenea, îl puteţi recunoaşte pe fostul component al formaţiei La Familia, în calitate de mândru taximetrist.
Un lucru curios: filmul a fost dedicat bunicii L... No comment.
Concluzia ce se vroia trasă: Măcar în filme taximetriştii ascultă şi altceva decât manele -în cazul de faţă, o piesă a formaţiei Vama Veche. Ahh, şi încă ceva..vreau şi eu o brăţară asemănătoare cu cea pe care o purta Chichi!

2 Comments:

At 12:52 a.m., Blogger Cos said...

Deci, io n-am inteles. Adica frate si sora erau combinati, apoi sora o da in lesbianism? S-avem pardon, dar astfel de filme sunt penibile. NU, nu vreau sa vad cowboy homosexuali, NU, nu vreau sa vad nici incest presarat cu girl-on-girl action.
In alta ordine de idei, imi place la nebunie felul in care ai scris. Tine-o tot asa!

 
At 2:34 p.m., Blogger Andra said...

La cinema.. uite aici: http://www.cinemagia.ro/movie.php?movie_id=13436

 

Trimiteți un comentariu

<< Home