marți, aprilie 04, 2006

Studcard


Iată o iniţiativă pe care studenţii clujeni o îmbrăţişează cu entuziasm! Este vorba, nici mai mult nici mai puţin, despre un card ce atestă faptul că urmăm cursurile unei anumite facultăţi clujene, fapt ce aduce cu sine o serie de reduceri de preţ în diverse magazine, restaurante, cluburi, teatre. Nu este vorba despre o minimalizare spectaculoasă a preţurilor, căci avem de-a face, în general, cu reduceri de 10%.. însă aşa e tot studentul: când are ocazia să introducă în buzunar cu două pachete de ţigări în plus pe lună, nu se supără chiar deloc.
Cea mai îmbucurătoare veste ne vine de la RATUC (Regia Autonomă de Transport Urban Călători), care oferă gratuitate (studenţilor bugetari) pe două linii...Ceea ce îmi aduce aminte de importanta descoperire pe care am făcut-o chiar azi.
Dar, mai întâi, simt nevoia să fac o mică paranteză. Pentru cei care sunt familiarizaţi cu mijloacele de transport în comun clujene, nu este o noutate faptul că o călătorie cu autobuzul implică mult mai mult decât simpla deplasare din locaţia X înspre locaţia Y; este o adevărată aventură, implicând totodată o iminentă descărcare a adrenalinei. Nu, nu este vorba despre aglomeraţia insuportabilă, despre faptul că domnul burtos, care a consumat în prealabil cantităţi industriale de bere, îşi postează foarte confortabil talpa piciorului peste pantofii tăi, nici despre ghionturile deloc discrete primite de la bătrânii care dau o luptă crâncenă pentru a ajunge cât de curând înspre singurul loc rămas neocupat, în cealaltă extremitate a autobuzului. Mă refer acum la vitezele supersonice cu care se deplasează şoferii, instruiţi parcă în cadrul forţelor speciale de intervenţie... sau poate sunt doar fani înrăiţi ai filmului Cursa Infernală (vi-i mai amintiţi în rolurile principale pe Sandra Bullock şi Keanu Reeves). Problema apare atunci când vitezei exagerate îi urmează, inevitabil, şi frânele bruşte, capabile să te propulseze din fundul autobuzului direct în geamul aflat în spatele şoferului nărăvaş -noroc cu aceste despărţitoare, căci altfel jumătate din paşnicii călători ar ajunge să călărească scaunul şoferului cu mult înainte de a ajunge la destinaţie.
Ei bine, azi am avut parte de o mică "revelaţie". Autobuzul cu care circulam s-a oprit în dreptul unui al doilea, în faţa unei intersecţii semaforizate. Întâmplător, mi-am aruncat privirea înspre şoferul autobuzului alăturat, aflat la vreo 3 metri de mine. Nu mică îmi fu mirarea când îl observ pe acesta totalmente scufundat în lecturarea...... unei reviste Playboy!! Acum sincer, nu am nimic cu cei care în timpul condusului mai răspund la un telefon mobil, află dintr-un articolaş sportiv un scor al meciului Steaua-Rapid (în timpul staţionării în faţa unui semafor)... dar chiar aşa?! Îmi pare rău doar pentru faptul că nu am avut ocazia să imortalizez momentul, neavând la îndemână un aparat foto. Poate data viitoare!
Revenind asupra tematicii iniţiale, dar păstrând firul ideilor, studenţii odată intraţi in posesia Studcard-ului vor avea reduceri şi într-un anumit.. Sex Shop. Îmi şi imaginez o domnişoară încântată, dând buzna şi cerând mândră: "O pereche de cătuşe aurii, vă rog.. am reducere de 10%, poftiţi cardul".
În concluzie, hai să ne înarmăm cu carnetele de student şi buletinul şi să ne deplasăm cu cea mai mare grabă să achiziţionăm cardul-minune.

2 Comments:

At 10:19 a.m., Anonymous Anonim said...

mi se pare un comentariu cat se poate de rautacios din partea ta draga...eu consider ca este un pas inainte pentru studentii clujeni, iar pentru cei care pentru a se deplasa la facultate au nevoie de 2 ore de mers pe jos, abonamentul gratuit la ratuc e mai mult decat binevenit
pacat ca nu stim sa apreciem efortul unora si sa fim cu critica in gura all the time

 
At 10:27 a.m., Blogger Andra said...

Se pare că tenta răutăcioasă a postului meu îmi scapă doar mie...

 

Trimiteți un comentariu

<< Home