miercuri, mai 24, 2006

Dune



Cartea care mi-a marcat perioada preadolescentină a fost, fără doar şi poate, Dune (F.Herbert). Deşi nu sunt o cititoare înrăită de SF-uri, am găsit în această lucrare o sursă nesfârşită de inspiraţie.
Datorită vârstei fragede în care mi-a căzut în mână, am trăit intens fiecare filă a acesteia, îndrăgostindu-mă pe rând de miticul Paul Atreides, mai apoi de Duncan Idaho. Am încercat să împrumut calităţile personajului feminin central, Chani; am pus în practică sfaturile din litania împotriva fricii -activitate uneori încununată cu succes... O perioadă îndelungată am utilizat, în cele mai diverse situaţii, o serie de termeni precum: distrai, licuriglob, sietch, melanj, înspre nedumerirea interlocutorilor şi, totodată, spre amuzamentul meu.
Cartea a născut în mine o serie de întrebari şi mi-a oferit, prin anumite pasaje, o altă viziune asupra lumii. Chiar şi după ataţia ani de la contactul cu această odisee herbertiană, resimt influenţa pe care a avut-o asupra mea.

Ei bine, am găsit recent un test nostim (a se observa mai jos rezultatul). Spre dezamăgirea mea, nu a ieşit tocmai ceea ce mi-aş fi dorit: aparent, nu Chani este personajul cu care mă identific, ci, mai degrabă, mama lui Paul.

You scored as Lady Jessica. You are the Lady Jessica. You can adapt to what life throws at you, and you are willing to break all the rules for the ones that you love.

Leto Atreides II

67%

Lady Jessica

67%

Alia Atreides

58%

Ghanima Atreides

58%

Irulan

58%

Duncan Idaho

58%

Paul Atreides

50%

Prince Farad?n

50%

Baron Harkonnen

33%

Chani

33%

created with QuizFarm.com

Testul (Which Dune character are you?) îl găsiţi aici.

2 Comments:

At 2:56 a.m., Blogger Andra said...

Da, trebuia sa apara si geniala injuratura a fremenilor. ;)

 
At 10:47 a.m., Anonymous Anonim said...

Ciudat test.
Si mie mi-a iesit tot Lady Jessica.

 

Trimiteți un comentariu

<< Home